Blíži sa ďalší ročník najväčšieho stretnutia nákupcov vo verejnom sektore na Slovensku! Tradične aj tento ročník sa bude niesť v duchu zdieľania skúseností, diskusie domácich i zahraničných hostí a riešení aktuálnych výziev, ktoré stoja pred verejnými obstarávateľmi. Program konferencie je rozdelený do viacerých tematických blokov a prebiehať bude súbežne v dvoch sálach.
Prednášať a diskutovať sa bude o praktických otázkach, ktoré verejní obstarávatelia riešia každý deň – od spoľahlivosti a pravdivosti doručených dokumentov (čo ak dodávateľ klame?), cez rovnováhu medzi bezpečnosťou a transparentnosťou, až po fungovanie dodávateľských reťazcov, nové zákonné požiadavky a mnohé ďalšie témy. Chýbať nebudú ani reálne príklady z praxe, prípadové štúdie a diskusné panely so zaujímavými hosťami.
V tematických blokoch sa okrem „obstarávačských“ tém môžete tradične tešiť na prednášky z oblasti efektívneho nákupu, manažmentu nákupu alebo osobného rozvoja.
Naše pozvanie opäť prijali špičkoví prednášajúci (nielen) zo Slovenska, ktorí sa radi podelia o svoje vedomosti a skúsenosti. Je sa ozaj na čo tešiť!
Stretneme sa opäť v Tatrách, v krásnych konferenčných priestoroch ATRIUM Hotela v Novom Smokovci.
- Odborný program 1. deň od 10:00 do 17:00
- 1. deň konferencie sa môžete tešiť aj na večerný raut a spoločenský program
- Odborný program 2. deň od 9:30 do 12:00
Aj tento rok sa môžete tešiť na bohatý program prednášok a diskusií rozdelený do dvoch sál.
Prednášky a diskusie sa zamerajú na aktuálne otázky verejného obstarávania z pohľadu zákona praxe.
V programe sa budeme venovať napríklad týmto témam:
Spoľahlivosť predložených dokumentov – čo robiť, ak vznikne podozrenie na nepravdivé alebo sfalšované údaje v technických listoch uchádzačov?
Bezpečnosť a transparentnosť – ako nájsť rovnováhu pri zverejňovaní údajov o kritickej infraštruktúre alebo IKT riešeniach?
Zahraničné skúsenosti a domáce príklady – čo sa môžeme naučiť od iných verejných obstarávateľov vrátane menších miest s obmedzenými personálnymi kapacitami?
Kultúra „nulovej tolerancie k chybám“
Stavebné zákazky a projektovanie v BIM – ako efektívne obstarať projektovú dokumentáciu a pripraviť sa na nové výzvy?
Dodávateľské reťazce – ako zvládať riziká pri výpadku komponentov, energií alebo subdodávok?
Čo by bolo treba zmeniť v pravidlách verejného obstarávania?
Smernica o energetickej hospodárnosti budov – nové povinnosti pre verejný sektor pri obnove a výstavbe verejných budov.
Osobný rozvoj nákupcov a manažérov nákupu
- A iné.
Vyššie uvedené témy predstavujú rámcový obsah konferencie. Konkrétny program zverejníme v dostatočnom predstihu pred začiatkom konferencie.
Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu.
Program 1. deň
Hlavná sála
10:00 - 10:10
Privítanie hostí
Úvodné slovo a otvorenie konferencie.
10:10 - 10:55
Podlimitné zákazky – jej hranice a možnosti
Novela zákona priniesla značnú voľnosť pri zadávaní podlimitných zákaziek. Nejaké pravidlá však naďalej musia platiť. Aké možnosti máme a kde už sú hranice našej kreativity?
Prednáša:
- Ľubomír Kubička (Úrad pre verejné obstarávanie)
11:00 - 11:45
Zmeny vo výkone dohľadu a správnych konaniach
Výkon dohľadu a konania o pokutách prešli poslednými novelami revolúciou. Niet pochýb, že po tej poslednej novele môžeme byť viacerí zmätení. Poďme si v tom urobiť poriadok a predvídať čo nás bude čakať.
Prednáša:
- Zuzana Krajčovičová (ÚVO)
- Paulína Vargicová (ÚVO)
11:45 - 13:00
OBED
13:00 - 13:45
Formálnosťou k zadosťučineniu smernice
O tom, ako sa zistil a (ne)vyriešil transpozičný deficit podmienok účasti osobného postavenia. Koľko otázok priniesol, aké sú odpovede a prečo je čestné vyhlásenie riešením. Témou nás prevedie znalec v odbore európskeho práva profesor Miroslav Slašťan.
13:50 - 14:35
Panelová diskusia: Hranice revíznej smernice
Revolúcia vo výkone dohľadu spôsobila nemožnosť kontroly prebiehajúcich zákaziek, a to aj pri vážnych podozreniach úradu. Jediná možnosť prieskumu je aktivita nespokojných dodávateľov. Zníženie pokút, odpustenie pokút, späťvzatie žalôb na neplatnosť zmlúv. Je to naozaj možné z pohľadu revíznych smerníc? Aké sú minimálne požiadavky kontroly obstarávaní z pohľadu európskeho práva a aké sú morálne požiadavky laickej verejnosti?
Diskutujú:
- Jaroslav Lexa (APUEN AKADÉMIA)
- Mojmír Florian (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže)
- Miroslav Slašťan (Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave)
- Xénia Makarová (Nadácia Zastavme korupciu)
- Zuzana Krajčovičová (ÚVO)
14:35 - 14:50
Prestávka
14:50 - 15:30
Prípadová štúdia: Neféroví dodávatelia a ako na nich
Keď komisia identifikuje mimoriadne nízku ponuku, chce to veľkú dávku odvahy a procesného umu ustáť si vylúčenie takejto neférovej ponuky. V niektorých prípadoch spravíte všetko, chýba však pochopenie a pokora. O dvoch naozaj kvalitne spracovaných vyhodnoteniach, s dvoma rozličnými závermi.
Prednášajú:
- Katarína Mrázová (Mesto Trenčín)
- Erika Rusnáková (Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR)
15:35 - 16:30
Panelová diskusia: Naceníme – Uvidíme
Stalo sa takým folklórom oceňovať zákazky bez reálnej predstavy finančného plnenia? Diskutovať budeme o tom, ako detailne a či vôbec je potrebné skúmať reálnosť cenových ponúk. Neobídeme ani otázku kto komu má dokazovať reálnosti ceny, či rozdielnosť judikatúry Súdneho dvora s rozhodovacou praxou UVO, pretože pochybnosť a nereálnosť sú dva rozličné pojmy.
Diskutujú:
- Mojmír Florian (ÚHOS)
- Martin Hadaš (Masarykova univerzita)
- Ľubomír Kubička (ÚVO)
Moderuje:
- Jaroslav Lexa (APUEN AKADÉMIA)
16:35 - 17:20
Panelová diskusia: Odstúpime – Uvidíme
Sme v situácií maximálnej nespokojnosti s dodávateľom. Máme reálne obavy o dokončenie plnenia, či už je to stavba alebo kontinuita služby. Čo nám naozaj bráni ukončiť takýto zmluvný vzťah? Aké možnosti okamžitého nahradenia dodávateľa nám zákon umožňuje a máme sa na ne vopred pripraviť? Vníma sa prechodná zmluva ako časť plnohodnotnej zákazky?
Diskutujú:
- Miroslav Slašťan (UK v Bratislave)
- Jakub Váňa (Krajský úrad Juhomoravského kraja)
- Zuzana Jánošová (Národná banka Slovenska)
Moderuje:
- Jaroslav Lexa (APUEN AKADÉMIA)
Praktik sála
10:10 - 10:55
Odporúčania a postupy k zákazkám financovaných z EŠIF
Novela zákona a aktualizovaná príručka nás majú sprevádzať požiadavkami, odporúčaniami a kontrolami pri fondových zákazkách. Kebyže je to jednoduché, bolo by to aj rýchle. Na čo si dať pozor, kedy plánovať kontroly a aké sú odporúčania po prvých týždňoch. Nevynecháme ani kontrolu dodatkov!
Prednáša:
- Róbert Kramár (Úrad pre verejné obstarávanie)
11:00 - 11:45
Najväčší nepriateľ zadávateľa
Určite poznáte najväčšieho nepriateľa zadávateľov. Puntičkárstvo, perfekcionalizmus, strach z neznámeho dodávateľa, istota citácie zákona… O tom, aké jednoduché by to mohlo byť, a aké reálne problémy nám spôsobuje strach z jednoduchosti.
Prednáša:
- Mojmír Folrian (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže)
11:45 - 13:00
OBED
13:00 - 13:45
Budujeme nákup založený na dátach
Dáta hýbu svetom. Kde však začať? Ako robiť rozhodnutia založené na dátach, keď nemáte ani evidenciu zmlúv a objednávok? Iba víziu, vôľu a podporu?
Prednáša:
- Adam Kašák
13:50 - 14:35
E-katalógmi zbierame dáta
E-katalógy predstavujú nástroj, ktorý vám jednoducho a automatizovane dokáže zbierať užitočné dáta o operatívnych nákupoch bežných komodít v nadlimitných zákazkách. Názorné, užívateľsky priateľské, administratívne jednoduché a pritom stále neobjavené! Nechajte sa inšpirovať praktickými príkladmi na najbežnejších komoditách: IKT a potraviny.
Prednášajú:
- Martin Mikušec (PROEBIZ)
- Martin Dufala (Univerzita Komenského v Bratislave)
- Martin Daniš (Banskobystrický samosprávny kraj)
14:35 - 14:50
Prestávka
14:50 - 15:30
Formujúce skúsenosti manažérov
Všetci máme svoje príbehy, ktoré formujú naše vedenie a reakcie – od úspechov po pády. Pripravte sa na úprimnú reflexiu o tom, ako minulé skúsenosti ovplyvňujú manažérske správanie a komunikáciu.
Prednáša:
- Annamária Higgins
15:35 - 16:15
Odpustenie a nadhľad
Odpustenie je tajná zbraň úspešných lídrov – zlepší komunikáciu, vzťahy a zmierni napätie. Spoznajte, ako získať nadhľad aj v tých najťažších situáciách a prečo sa oplatí pustiť sa zbytočných krívd.
Prednáša:
- Annamária Higgins
16:20 - 17:05
Strach v pracovnom prostredí
Strach z neúspechu je neviditeľný, no často ovláda naše pracovné prostredie. Táto prednáška vám ukáže, ako rozpoznať a prekonať strach, ktorý brzdí manažérov i nákupcov v ich rozhodovaní.
Prednáša:
- Annamária Higgins
Program 2. deň
Hlavná sála
9:30 - 10:10
Zvládanie konfliktov s dodávateľmi i žiadateľmi
Jan Vašek nám ukáže, ako riešiť konflikty konštruktívne a s chladnou hlavou a udržať si popri tom dobré vzťahy s kolegami.
10:15 - 10:55
Analýzou kontraktov k odstráneniu vendor – lock
Pozrieme sa na to, ako detailná analýza zmlúv môže pomôcť vyhnúť sa závislosti na jednom dodávateľovi. Povieme si o rizikách vendor-locku a aj o tom, ako sa mu vyhnúť.
Prednáša:
- Jan Vašek (Vysoká škola chemicko-technologická v Prahe)
10:55 - 11:10
Prestávka
11:10 - 11:50
Prípadová štúdia: Návrat inšpiratívnych eAukcií!
Zákazky malého rozsahu, ako aj podlimitné zákazky sú vďaka novele vhodné na rôzne typy elektronických aukcií. Spoznajte ich zákutia a nechajte sa inšpirovať súkromným nákupom!
Prednášajú:
- Martin Mikušec (PROEBIZ)
12:00
Obed
Spoločný obed a záver konferencie.
Praktik sála
9:30 - 10:10
Prípadová štúdia: Podujatie Meet the Buyer ako pozvánka do súťaží
Pozvite Vašich dodávateľov na predstavenie plánu zákaziek! Ukážte im čo plánujete a opýtajte sa ich na Vaše úvahy. Prečo to realizovať a ako to mení vzťahy s dodávateľmi?
Prednášajú:
- Martin Hadaš (Masarykova univerzita)
- Jakub Váňa (Krajský úrad Juhomoravského kraja)
- Martin Vyklický (Vysoké účení technické v Brne)
10:15 - 10:55
Prípadová štúdia: Zbierame dáta z referenčných zákaziek
Nákup založený na dátach začína nákupom. Ako sa pripravovali súťaže, ktorých plnenie malo priniesť potrebné dáta na ďalšie nákupy.
Prednášajú:
- Jakub Váňa (Krajský úrad Juhomoravského kraja)
- Martin Vyklický (Vysoké účení technické v Brne)
10:55 - 11:10
Prestávka
11:10 - 11:50
Prípadová štúdia: Komplexné riadenie investičnej stavby
O tom, ako uvažovať o zákazkách, v ktorých sú dodávatelia skúsenejší ako obstarávatelia, no napriek tomu hodnotíte ponuky na kvalitu. Tiež o tom, ako vďaka odvahe, úprimnosti a zameraniu na cieľ, sa podarilo vybrať kvalitného dodávateľa na náročný investičný projekt.
Prednáša:
- Adam Kašák
12:00
Obed
Spoločný obed a záver konferencie.
Zoznam prednášajúcich budeme postupne dopĺňať a aktualizovať.

Marcela Turčanová
Marcela je CEO a spoluzakladateľkou konzultačnej spoločnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a viceprezidentkou OZ APUeN SK založeného na podporu elektronizácie nákupov. Vo svojej profesijnej praxi sa venuje najmä poradenskej a konzultačnej činnosti pre dodávateľov a verejných obstarávateľov/obstarávateľov. Okrem toho sa spolupodieľa na tvorbe legislatívy a aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní. Taktiež spolupracuje s neziskovými organizáciami ako je Transparency International Slovensko, Nadácia Zastavme korupciu alebo slovensko.digital. Má vášeň pre verejné obstarávanie, preto v tejto oblasti s nadšením lektoruje, prednáša na medzinárodných konferenciách a streamuje na youtube kanáli. Je členkou Procurement Board-u, kolektívu inšpiratívnych nákupcov a obstarávačov. Je hrdou držiteľkou ocenenia FSA Master.

Jaroslav Lexa
Jaroslav je spoluzakladateľom konzultačnej spoločnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a zároveň dlhoročným uznávaným odborníkom vo verejnom obstarávaní. Absolvoval právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave a Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Pracoval na odbore legislatívy a metodiky na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO) a ako riaditeľ odboru verejného obstarávania na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Od roku 2018 sa ako riaditeľ Inštitútu verejného obstarávania ÚVO venoval analytickej činnosti, budovaniu proklientského prístupu a vzdelávaniu v oblasti verejných nákupov. Od roku 2020 do roku 2024 zastával funkciu podpredsedu Úradu pre verejné obstarávanie. Vo verejnom obstarávaní presadzuje aplikáciu inovatívnych postupov a zdravého rozumu. Je vynikajúci a obľúbený lektor, ktorého si môžete vypočuť na školeniach a konferenciách doma i v zahraničí. Má bohaté skúsenosti so zastupovaním a poradenstvom pre verejných obstarávateľov, obstarávateľov i uchádzačov.

Lukáš Bakoš
Lukáš pôsobí ako managing director v konzultačnej spoločnosti Maxman Consultants a má manažérske skúsenosti z Telco a IT firiem. V Maxmane viedol od roku 2009 množstvo projektov pre lokálne aj nadnárodné firmy v Európe aj Ázii. Vyštudoval psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, nadstavbové vzdelanie získal na austrálskej UC Sydney a PhD. na Fakulte manažmentu UK. Venuje sa rozvoju vrcholových manažérov, pričom jeho srdcovkou je budovanie samoriadiacich tímov a pomoc firmám vytvárať prostredie s vysokou samostatnosťou, agilitou a autonómiou. Popri práci v Maxman-e učí študentov psychológie a manažmentu na niekoľkých katedrách Univerzity Komenského.

Mojmír Florian
Riaditeľ Odboru verejného obstarávania II na Úrade pre ochranu hospodárskej súťaže. Po absolvovaní Právnickej fakulty Univerzity Karlovej pracoval takmer desať rokov na Úrade mestskej časti Praha 2, kde sa okrem iného venoval verejnému obstarávaniu; v roku 2012 prešiel na druhú stranu pomyselnej barikády a od tej doby na postupy zadávateľov dohliada. Podieľal sa na formulácií trinástej časti aktuálne účinného zákona o verejnom obstarávaní, upravujúcej ochranu dodávateľa, t.j. námietky a dozor nad dodržovaním zákona zo strany Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže. Verejné obstarávanie sa podľa jeho presvedčenia okrem nepopierateľnej zložitosti vyznačuje i dynamikou a rôznorodosťou riešených problémov, ktoré vyžadujú komplexný prístup k ich riešeniu. K zákazkovým témam pravidelne prednáša a publikuje. Je i členom expertnej skupiny Ministerstva pre miestny rozvoj k zákonu o verejnom obstarávaní.

Miroslav Slašťan
Predseda Ústavu znaleckej činnosti, znalec v odbore Právne vzťahy k cudzine a odvetví Európske právo, profesor Katedry medzinárodného práva a medzinárodných vzťahov Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a člen Rady Justičnej akadémie Slovenskej republiky. Expert na európske právo a jeho transpozíciu do právneho poriadku SR, štátnu pomoc, verejné obstarávanie, eurofondy a súdny systém Európskej únie. Pôsobí ako poradca prezidenta SR pre právne otázky.

Annamária Higgins
Po ukončení štúdia na FF UK pracovala v RTVS ako vedúca výroby a postupne sa prepracovala na vedúcu riadiacu pozíciu, kde zodpovedala za tvorbu viac ako 150 programov. V roku 2009 oficiálne otvorila poradňu so zameraním na celostný rozvoj a v roku 2011 rozšírila služby o koučing a mentoring. Má za sebou viac ako 22 tisíc sedení, takmer všetky venované načerpaniu a udržaniu životnej energie.

Jan Vašek
Patrí k špičkám odboru riadenia nákupu s dlhoročnými praktickými skúsenosťami. V rokoch 1999 - 2014 si postupne prešiel všetkými pozíciami vo firemnom nákupe od juniora až po riaditeľa globálneho nákup a pôsobil predovšetkým v Belgicku, Francúzsku a Nemecku. Dlhodobo spolupracuje s Institutem odpovědného veřejného zadávaní při Ministerstvu práce a sociálních věcí České republiky a s Nákupným klubom, ktorý združuje najväčších verejných obstarávateľov v ČR. Vyučuje na Vysokej škole Chemicko-technologickej v Prahe a špecializuje sa na strategické a inovačné riadenie podnikov a na nákup a riadenie dodávateľského reťazca. Publikuje v oblasti riadenia nákupu, digitalizácie dodávateľských reťazcov a zodpovedného nákupu. Je autorom viac než 50 manažérskych prípadových štúdií. Je absolventom francúzskej a anglickej filológie (PhDr.) a aplikovanej ekonómie na Palackého univerzite v Olomouci, Business and Law na Nottinghtam Trent University (MSc.), Postraduate Diploma in Strategy and innovation na University of Oxford, Managing corporate performance na Cranfield University a Program for Leadership Development na Harvad Business School.

Jakub Váňa
Verejnému obstarávaniu sa začal venovať už v rámci praxe pri štúdiu na právnickej fakulte a tento odbor ho okamžite oslovil, aj keď z veľkej časti vďaka skvelým kolegyniam a kolegom na krajskom úrade Juhomoravského kraja, ktorí ho toho mnoho naučili a ktorých má v súčasnosti tú česť viesť. Verejné obstarávanie vníma ako príležitosť prispieť k rozvoju priestoru, v ktorom sa denne pohybujeme, snaží sa k nemu preto pristupovať zodpovedne a so zdravým rozumom a zároveň tak, aby zadávací proces nebol len stále tým istým kolobehom formalít, ale aby sme aj v jeho rámci dokázali nájsť zaujímavé cestičky na dosiahnutie našich cieľov a priorít.

Martin Hadaš
Verejnému obstarávaniu sa venuje viac ako desať rokov, pričom od roku 2011 pôsobí ako vedúci odboru verejného obstarávania na brnenskej Masarykovej univerzite. Martin Hadaš tam spoločne s kolegami realizuje centrálne nákupy prostredníctvom DNS a rámcových zmlúv, ďalej riadi verejné obstarávanie spolufinancované z programov EÚ či koordinuje používanie eNástroja pre verejné obstarávanie. Príležitostne tiež prednáša. V minulosti viedol výberové konania v poradenskej firme.

Martin Vyklický
Martin sa takmer celý svoj profesijný život zaoberá problematikou verejného obstarávania. Prvý kontakt s verejným obstarávaním získal ako referent na sekcii verejného obstarávania Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže. Ako študent a pedagóg na Mendelovej univerzite v Brne prednášal a zároveň aktívne publikoval odborné články vzťahujúce sa k problematike verejného obstarávania vo vedeckých periodikách. V súčasnej dobe sa aktívne venuje nákupu ako vedúci odboru verejného obstarávania na Vysokom učení technickom v Brne. Pravidelne sa zúčastňuje konferencií, seminárov či workshopov zameraných na problematiku verejného obstarávania a publikuje v odborných časopisoch zameraných na problematiku verejného obstarávania. Je zástancom a propagátorom otvoreného, menej konzervatívneho, menej formalistického, rozumovo založeného a inovatívneho prístupu k verejnému obstarávaniu. Všetka energia zadávateľa by nemala byť sústredená iba na procesnú stránku zadania, ktorá z pohľadu „hľadania kvality“ nehrá kľúčovú úlohu. V súčasnej dobe sa zameriava najmä na rozvoj metódy BVA/m4E ako efektívneho a univerzálneho nástroja pre výber kvalitného dodávateľa.
Atrium Hotel*** poskytuje zvýhodnené ceny ubytovania pre účastníkov konferencie.
- Dvojlôžková izba STANDARD TWIN/DOUBLE obsadená 1 osobou – 92,00€ / noc / izba
- Dvojlôžková izba STANDARD TWIN/DOUBLE obsadená 2 osobami – 107,00€ / noc / izba
- Dvojlôžková izba EXCLUSIVE obsadená 1 osobou – 103,00€ / noc / izba
- Dvojlôžková izba EXCLUSIVE obsadená 2 osobami – 118,00€ / noc / izba
- Štvorlôžková suita 172,00€ / noc / izba
- Apartmán Exclusive 233€ / noc / apartmán
Súčasťou ceny za ubytovanie sú: raňajky formou bufetu, parkovanie, wifi pripojenie, vstup do hotelového vitálneho sveta 4Elements.
Obed a celodenné občerstvenie počas obidvoch dní konferencie je zabezpečené.
Večera počas prvého dňa konferencie je zabezpečená spoločným rautom.
Cena nezahŕňa miestny poplatok vo výške 3,50€ / osoba / noc
V cene účastníckeho poplatku nie je ubytovanie. Organizátor nezabezpečuje ubytovanie a účastníci si ho môžu zabezpečiť individuálne.
Všetky sumy sú uvedené s DPH.
V prípade, že sa Vám v registrácií ubytovania nezobrazujú zvýhodnené ceny uvedené vyššie, zadajte zľavový kód “ P&P2025 “
V prípade otázok týkajúcich sa rezervácie sa môžete obrátiť aj priamo na rezervačné oddelenie hotela:
- Skrátene číslo: 18 333
- Číslo pre volania zo zahraničia: 00 421 2 20 20 3330
- email: rezervacie@trinityhotels.sk
Štandardná registrácia
od 15.8.2025
-
Zvýhodnená cena 339€ bez DPH pre každého ďalšieho účastníka z organizácie.
Zvýhodnená registrácia
do 14.8.2025
-
Zvýhodnená cena 309€ bez DPH pre každého ďalšieho účastníka z organizácie.
Každý účastník dostane konferenčný zborník v tlačenej podobe.
Občerstvenie a obed počas oboch konferenčných dní sú zabezpečené. Večera počas prvého konferenčného dňa bude prebiehať spoločným rautom.